سفارش تبلیغ
صبا ویژن

راز موفقیت تحصیلی

نیروی ذهن

    نظر

تخیل یعنی توانایی آفرینش آرزو ُ هدف یا تصویری در ذهن ُ تخیل هدفمند

راهی برای تجلی و تحقق اهداف و آرزوها می باشد. به اعتقاد روان شناسان

تخیل بزرگترین نیروی ذهن است. انسان می تواند آنچه را در تخیل خود تصور

کند بیافریند. آدمی همانی می شود که در خیال خود تصور می کند.

تجسم و تخیل مثبت و هدفمند فن استفاده از توانمندی های ذهنی برای رسیدن

به اهداف ُ ایجاد تحول درونی ُ تقویت اراده ُ افزایش تمرکز ُ تقویت حافظه

و جذب خواسته ها می باشد.

 


مدیریت ذهن

مدیریت ذهن

   برای تسلّط بر اندیشه و مدیریت ذهن از قانون جذب استفاده نمایید. تجسّم کنید که بر اندیشه­های خود تسلّط دارید و ذهنتان را عالی مدیریت می­کنید. شما به عنوان انسانی که از رازِ قانون جذب آگاهی دارد، باید برای رسیدن به هر هدفی اندیشه­های متناسب با آن را در ذهن خود بکارید.

  روزانه هزاران فکر از ذهن انسان می­گذرد. کنترل این حجم افکار ارادی و غیر ارادی امری دشوار است. باید با تغییر الگوی ذهنی، خود را به مثبت اندیشی عادت دهید. راه آسان برای اطمینان از مثبت بودن اندیشه­ای که در ذهن دارید این است که به احساسات خود توجه کنید اگر احساس خوب و مثبت دارید، اندیشه­های شما مثبت است. برای تسلّط بر افکار در طول روز بارها از خودتان بپرسید «هم اکنون چه احساسی دارم». به احساس خود توجه کنید تا از مثبت بودن اندیشه­هایتان اطمینان حاصل نمایید، زیرا احساس شما ریشه در اندیشه­ی شما دارد. شما از طریق توجه به احساسات، به افکار خود  می­برید و در صورت نیاز به تغییر افکارتان می­پردازید. سعی کنید همواره با تکرار جملات تلقینی و تصاویر ذهنی ارزشمند، احساساتی عالی و مثبت مانند احساس موفّقّیت، نشاط و سپاس­گزاری در خود ایجاد کنید و باعث جذب احساسات مثبت بیشتر شوید.

   با ایجاد و تقویت افکار و احساسات مفید برای خود آینده­ای بسازید که خواست شما است. با قدم گذاشتن در این مسیر متوجه می­شوید که روز به روز زمان بیشتری دارای اندیشه­ها و احساسات مثبت هستید و هر روز کار شما آسان­تر می­شود، تا به مرحله­ای برسید که ناخودآگاه دارای اندیشه­ها و احساسات مثبت باشید و کنترل و مدیریت ذهن برای شما به آسانی امکان پذیر باشد. همواره سعی کنید احساس مطلوب و خوشایند در خود ایجاد کنید و از آن لذّت ببرید، با این کار می­توانید اطمینان حاصل نمایید که در مسیر رسیدن به اهدافتان قرار دارید. می­توانید با تغییر احساساتتان خود را متحول سازید. سعی کنید هر لحظه احساس مطلوب داشته باشید تا احساس مطلوب­تری را جذب کند. این یک چرخه­ی مثبت است که شما را لحظه به لحظه دارای احساسات ارزشمند می­کند.

   همواره مراقب باشید که در چرخه­ی احساسات و اندیشه­های منفی قرار نگیرید زیرا با هر فکر و احساس منفی، افکار و احساسات منفی بیشتری را جذب خواهید کرد.

 

                     

   روش­ها و ابزاری برای تغییر احساسات خود در مواقع لازم در نظر بگیرید. این روش­ها می­توانند گوش کردن به قطعه­ای موسیقی، لبخند زدن، آواز خواندن، دعا کردن و ... باشد.

روش مناسب خود را انتخاب کنید. پس از مدتی با این روش شرطی می­شوید و در عرض چند ثانیه می­توانید احساس خود را تغییر دهید.

   احساسات، بخشی از سیستم هدایت درونی هستند. شما باید بتوانید با اراده مسیر اندیشه­های خود را تغییر دهید. شبکه­های شاد و جالب ذهنی برای خود ایجاد کنید تا در موقع لزوم به تماشای آن­ها بپردازید و احساسات و اندیشه­هایتان را مثبت و مطلوب نمایید. برداشت ما از رویدادها موجب خوب و بد جلوه کردن آن­ها می­شود، قطب نمای درون خود را روی شادی تنظیم کنید.

   عزم و اراده­ی راسخ داشته باشید. معمولا مدتی طول می­کشد تا الگوهای ذهنی خود را باز نویسی کنید. همواره از عبارات تاکیدی مثبت استفاده کنید تا در وجود خود امید، علاقه و انگیزه ایجاد نمایید. یادتان باشد کنترل ذهن را فقط با قدرت ذهن می­توان بدست گرفت.